8-یکی از راه های پرورش قدرت تفکر و خلاقیت چیست؟ ص6
9-فناوران برای تولید یک محصول فناوری چه اصولی را باید مورد توجه قرار دهند؟ ص 10
10-یک فناور برای اینکه بتواند از ماده مناسبی برای تولید محصول مورد نظر استفاده کند باید چه اطلاعاتی داشته باشد؟ ص10
11-رعایت دو اصل مهم بهداشتی که در انتخاب مواد لازم است را نام ببرید؟ ص12
12-راهنمايي كه توليد كنندگان محصولات فناوري به همراه محصول به مصرف كننده مي دهند حاوي چيست؟ص 13
13-توليدي انبوه يك محصول فناوري در چه صورتي كار خطرناكي است؟ ص13
14-زیبایی محصولات فناوری در دو بخش مورد توجه قرار می گیرد. آنها را نام ببرید. ص 15
15-توجه به زيبايي محصولات فن آوري هنگام ساخت محصول در چه زمينه هايي موردتوجه توليد كننده قرار مي گيرد؟ ص15
16-توجه به زيباي محصولات فن آوري هنگام بسته بندي محصول در چه زمينه هايي مورد توجه توليد كننده قرار مي گيرد؟ ص 15
17-سيستم هاي فرعي يك سيستم پيچيده چه وظيفه اي دارند؟ ص18
18-سيستم هاي فرعي دوچرخه را نام ببريد. 18
19-سيستم انتقال قدرت دوچرخه شامل چه قسمت هايي است؟ چگونه كار ميكند؟ 18
20-سيستم برق رساني دوچرخه چگونه كار مي كند؟ 19
21-وظيفۀ سيستم هدايت و فرمان دوچرخه چيست؟ چگونه كار مي كند؟ 19
22-وظيفه سيستم بدنه يا اسكلت دوچرخه را بنويسيد. 19
23-سيستم هشداردهنده(بوق)در دوچرخه بر چند نوع است؟ نام ببريد. 19
واحد 2 كار با برق
1-كليد تبديل براي چه كاري استفاده مي شود؟ مثال بنويسيد27
2-كليد تبديل داراي چند پيچ اتصال مي باشد؟ نام ببريد. 27
3-موتور الكتريكي چه كاري انجام مي دهد؟ 31
4-موتورهاي الكتريكي در چه ابعاد وبراي چه كارهايي وجود دارند؟ 31
5-موترهاي الكتريكي عمدتا" از چند قسمت اصلي تشكيل مي شوند؟ نام ببريد. 31
6-جريان برق به چه وسيله اي به آرميچر مي رسد؟ 31
7-اجزاي مختلف يك موتور الكتريكي رانام ببريد. 32
8-رتور به چه قسمتي ازموتور گفته مي شود32
9-جنس رتور از چيست؟ 32
10-استاتور از چه قسمت هايي تشكيل شده است؟ 32
11-وقتي برق به استاتور وصل شود چه اتفاقي مي افتد؟ 32
12-باد بزن در موتور هاي الكتريكي چه كاري انجام ميدهد؟ 32
13-بدنه و محفظه موتور چه كارهايي انجام مي دهد؟ 32
14-واحد هاي اندازه گيري هر كميت الكتريكي را چه كساني ودر چه سطحي تعيين مي كنند؟ 35
15-واحد اندازه گيري مقاومت الكتريكي چه نام دارد ؟ وبا چه علامتي نمايش داده مي شود35
16-مقاومت الكتريكي در مدارها به چه صورتي نمايش داده مي شود؟ 35
17-مقدار مقاومت را با چه دستگاهي اندازه گيري مي كنند؟ 35
18-دستگاه اندازه گيري مقدار ولتاژ، جريان و مقاومت الكتريكي چه نام دارد؟ بر چند نوع است؟ نام ببريد؟ 36
19-سلف چيست؟ 36
20-سلف چه كاري انجام مي دهد36
21-سلف در الكترونيك چه كاربردي دارد؟ 36
22-براي تقويت ميدان مغناطيسي در سلف چه مي كنند؟ 36
23-ترانزيستور چيست؟ وداراي چند پايه است؟ 36
24-قبل از اختراع ترانزيستور از چه وسيله اي استفاده مي شد؟ 36
25-چگونگي عمل ترانزيستور و پايه هاي آن را توضيح دهيد؟ 37
26-عمل ترانزيستور شبيه چيست؟ 37
واحد 3 بهداشت
1-بيماري واگير چيست؟ 44
2-چرا در كودكان بيماريهاي واگير مي تواند موجب معلوليت و حتي مرگ تعداد زيادي از آنها شود44
3-واكسن چيست؟ 44
4-ايمن سازي يا واكسيناسيون را تعريف كنيد. 44
5-موثرترين راه پيشگيري از بسياري از بيماريها بخصوص بيماريهاي دوران كودكي چيست؟ 45
6-تعدادي از بيماري ها در اثر واكسيناسيون همگاني در جهان نابود شده اند و تعدادي هم درحال نابودي اند ، از هر كدام يك مورد نام ببريد45
7-ايدزچه نوع بيماري است ؟راه انتقال و درمان آن را توضيح دهيد. 45
8-هفت بيماري مهم كودكان كه با واكسيناسيون قابل پيشگيري اند را نام ببريد.46
9-آيا كودكي كه از واكسن اوريون استفاده كرده به اين بيماري مبتلا مي شود؟ توضيح دهيد. 46
10-كودكان اگر واكسينه نشوند با چه خطراطي مواجه مي شوند؟ 46
11-رشد را تعريف كنيد. با مثال. 52
12-تكامل را تعريف كنيد. با مثال. 52
13-رشد و تكامل از چه زماني آغاز مي شود و به چه عواملي بستگي دارد؟ 52
14-مراقبت از كودك بايد از چه زماني آغاز شود و تا چه زماني ادامه مي يابد؟ 52
15-براي جلوگيري از تولد كودكان مبتلا به بيماري هاي ارثي، زوج هاي جوان چه وظيفه اي دارند؟ 52
16-براي حفظ سلامت مادر و جنين ، در صورت كامكل نبودن واكسيناسيون مادر چه بايد كرد؟ 53
17-چرا والدين و سايرين بايد از كودك تازه متولد شده مراقبت كنند و نيازهايشان را تامين كنند؟ 53
18-رشد و تكامل كودك در چه زماني بسيار سريع است و يادگيري او از چه زماني آغاز مي شود؟ 54
19-مناسب ترين و بهداشتي ترين غذا براي كودك تا سن 6 ماهگي چيست؟ و چه تاثيري در كودك دارد؟ 55
20-كودك از چه سني به غذاي كمكي نياز دارد و غذاي كمكي بايد چگونه باشد؟55
21-در زمينه بهداشت فردي چه مراقبت هايي بايد از كودك بعمل آيد؟ 56
22-براي حفظ سلامت دندان هاي كودك در قبل وبعد از دو سالگي چه بايد كرد؟ 56
23-مراقبت هاي بهداشتي و درماني در مورد كودك را توضيح دهيد. 56
24-از نظر بهداشت رواني چه كارهايي به رشد بهتر كودك كمك مي كند؟ 56
25-چرا افرادي كه با كودكان سروكار دارند، بايد بيشتر مراقب رفتار و اعمال خود باشند؟ 57
26-از چه زماني خطر در كمين كودكان است وچه مواردي را بايد از دسترس كودكان دور داشت؟ 57
27-چرا بستري شدن بيماران بخصوص كودكان در خانه بهتر است؟ 59
28-مهم ترين نكته در پرستاري كودكان چيست؟ 59
29-محل استراحت بيمار بايد داراي چه شرايطي باشد؟ 59
30-در زمستان براي مرطوب كردن هواي اتاق چه بايد كرد؟ 59
31-در چه صورت محل استراحت و وسايل بيمار بايد از سايرين جدا شود؟ 59
32-تب شديد در كودك چه اثراتي را به دنبال دارد؟ 59
33-در صورت بالا بودن تب در كودك چه بايد كرد؟ 59
34-در صورتي كه كودك استفراغ كند چه بايد كرد؟ 59
35-كدام يك از حالت ها و وضعيعت هاي بيمار بايد ثبت و به پزشك گزارش شود؟ 60
36-علائم حياتي بدن انسان را نام ببريد. 60
واحد 4 كار با چوب
1-منظور از چيپس در كاغذ سازي چيست؟ 67
2-كاغذ چگونه ساخته مي شود؟ توضيح دهيد. 67
3-کدام نوع چوب برای کاغذ سازی مناسب است؟ چرا؟ 67
4-علاوه بر چوب چه موادی برای تهیه کاغذ استفاده می شوند؟ 67
5-کارخانه های کاغذ سازی درایران برای تهیه کاغذ از چه موادی استفاده می کنند؟ 67
6-تخته فیبر با جرم مخصوص متوسط (MDF) چگونه تولید می شود؟ 68
7- MDF در چه ضخامت ها وچه جرم هایی تولید می شود؟ 68
8-کاربردهای MDF را بنویسید. 69
9-روكش هاي طبيعي و مصنوعي هر يك از چه موادي تهيه مي شوند؟ 70
10-چرا براي تهيه روكش هاي مصنوعي ، ورقه هاي كاغذ را از داخل چسب و رنگ عبور مي دهند؟ 71
11-روكش هاي مصنوعي بيشتر در چه كار هايي مورد استفاده قرار مي گيرند؟ 71
12-دو مورد از ترکیبات چوب که با چسب های آلی تهیه می شوند را نام ببرید؟ 71
13-دو مورد از ترکیبات چوب که با چسب های معدنی تهیه می شوند را نام ببرید. 71
14-تخته های چوب گچ و چوب سیمان چگونه تهیه می شوند؟ 72
15-از تخته های چوب سیمان و چوب گچ برای چه کاری استفاده می شود؟ 72
16-ظاهر صفحات چوب-سيمان را چگونه مي توان تغيير داد؟ 72
17-صفحات عایق صدا،حرارت و برودت چگونه به دست می آیند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ 73
18-صفحات عایق صدا،حرارت و برودت در کجا استفاده می شوند؟ 73
19-عوامل تخریب کننده چوب به چند دسته تقسیم می شوند؟ 74
20-عوامل بیولوژیکی تخریب چوب را نام ببرید. 74
21-در بین عوامل بیولوژیکی کدام یک خسارت بیشتری وارد می کند؟ 74
22-قارچ ها به چه صورت هايي به چوب حمله مي كنند و از كدام قسمت هاي درخت تغذيه مي كنند؟ 74
23-قارچها چه اثرات نامطلوبي در چوب ايجاد مي كنند؟ 74
24-قارچ ها برای رشد به چه عواملی نیاز دارند؟ 76
25-روش های حفاظت از چوب در برابر قارچ ها را نام ببرید؟ دو مورد . 76
26-حشرات چوبخوار در چه مراحلي چوب را مورد حمله قرار مي دهند؟ 76
27-در بين حشرات ،كدام يك بيشترين صدمه را به چوب مي زنند؟ 76
28-موريانه ها وسوسك هاي چوبخوار چه خساراتي را در چوب ايجاد ميكنند؟ 76
29-روش های مبارزه با حشرات چوبخوار را نام ببرید. 76
30-دو نمونه از ابزارهای خط کشی چوب را نام ببرید؟ 78
31-خط کش تیره دار و پرگار هر یک برای چه کاری استفاده می شوند؟ 78
واحد 5 آشنايي با خودرو و شيرآلات
1-خودرو چيست؟ 87
2-بخش هاي اصلي يك خودرو را نام ببريد. 87
3-كار موتور چيست؟ 88
4-سوخت موتور خودروها چه موادی می باشد؟ 88
5-دستگاه انتقال قدرت چه وظيفه اي دارد و شامل چه قسمت هايي است؟ نام ببريد. 88
6-كلاچ چيست؟ وچه امکانی را فراهم می کند؟ 88
7-جعبه دنده يا گيربكس چيست؟ 88
8-ديفرانسيل چه وظيفه اي به عهده دارد؟ 88
9-برای راه اندازی و روشن کردن موتور از چه وسیله ای استفاده می شود؟ 89
10-باتري براي چه كاري استفاده مي شود و چه وظيفه اي دارد؟ 90
11-باتري چيست و چه نوع تبديل انرژي در آن صورت مي گيرد؟ 90
12-دينام (ژنراتور )خودرو چيست؟ 90
13-دينام در خودرو چه كمكي به باتري مي كند؟ 90
14-سيستم تعليق در دقيقه چند بار نوسان مي كند؟ چرا؟ 90
15-وظيفه سيستم فنر بندي و تعليق در خودرو چيست؟ 90
16-هدايت چرخ هاي جلو در خودرو به چه وسيله اي صورت مي گيرد؟ 91
17-در خودروها فرمان ممكن است بر چند نوع باشد؟ نام ببريد؟ 91
18-نيروي موتور از چه طريق به چرخ ها مي رسد و باعث حركت اتومبيل مي شود؟ 9
19-وزن خودرو و سرنشينان و بار را چه قسمتي از خودرو تحمل مي كند؟ 91
20-قدرت ترمز در اثر چه چيزي ايجاد مي شود؟ 91
21-اجزاي شير دنباله كوتاه را نام ببريد. 96
22-در شير دنباله كوتاه مغزي از چه قسمت هايي تشكيل شده است؟ 96